• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59866
+
-

کشاورزان به کشت دانه‌های روغنی رو بیاورند

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان گفت: با توجه به وابستگی به دانه روغنی درخواست می‌شود کشاورزان به کشت کلزا و دانه روغنی رو بیاورند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام امین رضایی‌دولت اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ۸۰ درصد محصولات کشاورزی حتی محصول راهبردی گندم به کشورهای خارجی وابسته بودیم. 

وی با بیان این‌که باید وابستگی به کشورهای خارجی را به حداقل برسانیم، افزود: یکی از برکات انقلاب در چهارمین دهه پیروزی آن خودکفایی در حدود ۹۰ درصد محصولات کشاورزی است. برای مثال ۸۰۰ هزار تن محصول راهبردی گندم سال گذشته در این استان تولید و از این میزان ۵۶۰ هزار تن خریداری شد. 

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، چند رویکرد در بحث کشاورزی اتخاذ شده است. حجت‌الاسلام رضایی‌دولت توسعه آبیاری تحت فشار با توجه به کمبود آب، مدیریت منابع آبی، تأمین امنیت غذایی و تأمین مایحتاج غذایی مردم را از اولویت‌های جهاد کشاورزی برشمرد. 

وی گفت: به منظور توسعه سیستم آبیاری نوین برای بخش کشاورزی با پرداخت ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز در دستور کار است. باید به سمت تولید بیشترین محصول با کمترین امکانات با بهره‌وری بالا و تولید محصول سالم پیش رفت. 

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: شبهه‌ای ایجاد کرده‌اند مبنی بر این‌که به علت استفاده از کود و سموم کشاورزی، محصولات تولیدی سالم نیستند در حالی که این موضوع تکذیب می‌شود چراکه دغدغه فعالان در جهاد کشاورزی تحویل محصول سالم به مردم است. 

حجت‌الاسلام رضایی‌دولت جذب سرمایه‌گذار از داخل و خارج استان، حفظ تولیدات کشاورزی با توجه به صنایع تبدیلی و استفاده از جوانان تحصیلکرده در بخش کشاورزی را از رویکردهای این سازمان برشمرد. وی افزود: ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز در اراضی ملی به عنوان سرمایه اصلی این کشور توسط افراد سودجو مشکلاتی را به همراه داشته است. 

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان یاداور شد: برخی افراد منفعت‌طلب با دست‌اندازی به اراضی ملی اقدام به تکه‌تکه کردن اراضی ملی و فروش آنها با قیمت بالا می‌کنند و به این سرمایه آسیب می‌زنند در حالی که ما به عنوان امانتدار باید اراضی ملی را برای آیندگان حفظ کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید